vodja projekta: Vesna Ristova Petrova
Datum: 02. 09. 2024,
Predstavitev: MAVRICA UMETNOSTI KULTURNE RAZNOLIKOSTI
Kot Unesco šola sledimo cilju, s katerim uveljavljamo kulturo miru in nenasilja ter se učimo skrbeti za ohranitev skupnega doma – planeta Zemlje. Prihodnost prihodnjih rodov bo skupna ali pa je sploh ne bo. Zato se moramo naučiti živeti skupaj in se naučiti deliti drug z drugim.
Glavne teme pri izvajanje projekta : kulturna raznolikost, kulturna dediščina kultura miru in nenasilja, medkulturno sobivanje in učenje ter prebujanje kulturne ekološke zavesti planeta zemlje. Prepletamo kulturno vzgojni pomen socialne enotnosti in različnosti vseh nas.
Vzgoja za kulturo miru in nenasilja temelji na razvijanju slehernega posameznika in njegove identitete, na nacionalni identiteti in medkulturni vzgoji, vzgoji za demokratično državljanstvo, učenju o človekovih pravicah in njihovem uveljavljanju, vzgoji za sposobnost življenja s konflikti, vzgoji za hitrejše uveljavljanje vrednot.
Vzgoja za kulturo miru in nenasilja je socialno učenje in metoda učenja in dela, ki podpira varovanje in ohranjanje človekovega življenjskega prostora. Je proces vseživljenjskega učenja.
Kultura se je v tem času in prostoru pri nas spremenila in zajela različne oblike. V teh letih izhaja iz številnih in raznolikih identitet skupin in družb, ki sestavljajo človeštvo.
Ta raznolikost ustvarja boljši svet in medkulturnost v kateri ki odpira nove možnosti, krepi človeške zmogljivosti in vrednote, zato predstavlja temeljno gibalo trajnostnega razvoja skupnosti.
Obenem je kulturna raznolikost pomembna ker se nenehno razvija v okviru strpnosti in medsebojnega spoštovanja, je nepogrešljiva za mir in varnost na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni povsod okoli nas. Učenci, osnovnošolci so najbolj ranljivi v družbi pri spremembi svojega bivanja oz emigriranja.
Glavni cilj v našem projektu je delo za razvijanje sobivanja, sprejetosti, učenje strpnosti in drugačnosti, ki se veliko združuje in prepleta v glasbeni in likovni umetnosti. Kultura ekološke ozaveščenosti in spoštovanja zemlje . Učenci se lahko samostojno vključujejo na različne aktivnosti ,ki zajemajo pomembne teme življenja. Pri različnih umetniških delavnicah in različnih dramskih temah bodo gradili in ustvarjali MAVRICO UMETNOSTI KULTURNE RAZNOLIKOSTI.
Kaj bomo izvedli v našem projektu:
Ustvarjali besedila, pesmi, risbe, glasbene posnetke, izvedli intervju na temo različnih narodnosti učencev, ki so na naši šoli, razstavili izdelke v Unescovem kotičku šole. Predstavili kaj vse je uporabno in ekološko za nas in popestritev spoštljivega odnosa življenja zemlje in medpredmetno povezali umetnost z vsemi pomembnimi dejavniki, ki nas okrožajo.
Pri etiki bi učenci sodelovali z predstavitvijo o deklaraciji človekovi in otrokovih pravicah, skratka je veliko na temo kulturne raznolikosti. Seveda z veseljem sprejmem vse vaše dodatne predloge, ideje, mnenja, da čim več obogatimo naš projekt.
Zaključek projekta bo 22. aprila ob svetovnem dnevu zemlje. Srečali se bomo vsi na skupnem druženju na našem šolskem igrišču . Vsak od sodelujočih se bo predstavil z svojo delavnico ali aktivnosti, ki ste jih izvajali na vaši šoli. Vse vaše izdelke pridno fotografirajte ter zapišite kratko poročilu o vaši izvedeni dejavnosti. Vaša poročila bodo sestavni del projektne izvedbene predstavitve za zaključek projekta.
Veselim se sodelovanja z vami.
Vsem želi uspešno šolsko leto in veliko lepih pozitivnih idej vaših učencev .
Za vse informacije sem na voljo : vesna.petrova@guest.arnes.si.